close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אפשרי לעבור את החורף בדרך הקלה

שמעון וגילה הלאגיג שבט, תשעב06/02/2012

מקבץ עצות, רעיונות, רפואות ופתרונות למעבר חלק יותר של מחלות החורף, מאנשי "שמן טוב". איך מתומדיים עם מחלות חורף נכון יותר?

תגיות:

כדי שהחורף יעבור בדרך הקלה צריך:
• להבין את מהלך ההתמודדות הטבעית של הגוף כנגד הווירוס או החיידק.
• לסייע למהלך ההתמודדות הטבעית על ידי נקיטת אמצעים קלים ופשוטים לביצוע.
• לחזק את המערכת החיסונית ולטפל בתסמינים השונים של מחלות החורף בעזרת צמחי מרפא, שמנים אתריים, תוספים ותרופות סבתא.

והתוצאה תהיה:
• הפחתה של תקופת המחלה ועוצמת התסמינים, המלווים את מחלות החורף
• הפחתה של ימי מחלה, מול מקום העבודה ביקורים חוזרים ומתישים אצל הרופא
• הפחתה ניכרת של אשפוזים בבתי חולים עמוסים
• הפחתה בהוצאות על תרופות וטיפולים

כדי לעבור את החורף בדרך הקלה יותר, קיבצנו על קצה המזלג, את מבחר הכלים והכללים הבסיסיים החשובים ביותר עבורכם.

הכי חשוב להכיר ולדעת!
מהלך ההתמודדות הטבעי של הגוף כנגד חיידקים ווירוסים- בכל "פלישה" של חיידקים או וירוסים לגוף, מערכת החיסון מגבירה את ייצור כדוריות הדם הלבנות, שהם "החיילים המבצעים". מעלות החום המטפסות ועולות, הן, בשפה פשוטה, דרכה של מערכת החיסון לבשר לנו על המערכה המתרחשת כעת בגופינו. אבדן התיאבון מאפשר הפניית כל האנרגיה הדרושה בד"כ לפעולת העיכול והספיגה, כדי לתמוך בסילוק ה"פולשים". גם תחושת החולשה והכבדות המאלצת את החולה לשכב, לנוח ולישון הן תסמינים נפוצים, כגון: שיעול, ליחה ונזלת והן דרכו של הגוף לנקז את תוצרת "הפולשים”.

לכן, כאשר בזמן מחלה נוקטים בפעולות המוכרות וה"קונבנציונליות" כגון: ייבוש הליחות באופן מלאכותי, הורדת החום בדרך אגרסיבית על ידי תרופות הפוגעות ומחלישות את המערכת, נטילת כדורים ש"עוזרים לקום ולתפקד" האכלה ואכילה בכוח - נאלצות המערכת החיסונית ושאר מערכות הגוף להגביר פעילות כדי להתמודד שוב ושוב מול הנגיפים. כתוצאה מכך, גם בטווח הקצר של עונת החורף ובטווח הרחוק יותר, מערכות הגוף ומערכת החיסון נחלשות ומאבדות את יכולתן להגן ולתקוף סוגים שונים של וירוסים וחיידקים.

כיצד אפשר לעזור לגוף במהלך ההתמודדות הטבעי בחורף ובמחלות החורף?

בכל מחלת חורף כאשר נעשית במהלכה מאמץ בטיפול ותמיכה באמצעים טבעיים, מערכת החיסון מתחזקת יותר. כך, באופן טבעי, נוצר מצב של הדבקה פחותה ובמקרה של מחלה, זמן ימי המחלה והתסמינים פחותים וקלים יותר. זהו המהלך הטבעי!

חשוב, בעיקר עם ילדים, מיד בהופעת התסמינים המוכרים של תקופת מחלות החורף, כגון: נזלת, ליחה ושיעול, להתחיל בטיפול הטבעי המתאים, בעיקר שימוש בשמנים אתריים. ככל שהטיפול הטבעי יתחיל מוקדם יותר, כך התוצאות יהיו מהירות יותר.הטיפול הטבעי אינו שולל אנטיביוטיקה , אבל חשוב לוודא את הצורך במתן אנטיביוטיקה על ידי הבדיקות המתאימות. שכן באופן טבעי, מחלישה האנטיביוטיקה את מערכת החיסון. בכל מקרה, בזמן נטילת אנטיביוטיקה חשוב מאוד לקחת פרוביוטיקה.

מבחר עצות שאפשר ליישם בקלות

לחיזוק מערכת החיסון שלנו בכל עונת החורף:
- הימנעות מחימום יתר של הבית הגורם להחלשות מערכת החיסון. במקום, אפשר ומומלץ להתלבש ביותר שכבות מהרגיל.
- אכילת מזון ביתי חם ומבושל הכולל את כל אבות המזון. מומלץ שימוש בתבלינים "מחממים" ככורכום, זנגוויל וקינמון. קמח ואורז מלא. כדאי להתחיל את היום עם דייסת בוקר חמה. להימנע מצריכה של מאכלים מעובדים, מזונות אלרגניים ומזונות הידועים כמגבירי ליחה, המחלישים מאוד את המערכת החיסונית.
- ניקוי הגוף מרעלים מגביר את כוחה של מערכת החיסון ובו זמנית מטפל בבעיות של סוכר גבוה, כולסטרול גבוה, יתר לחץ דם. לחצו כאן להעמקת הידע ולאינפורמציה מורחבת על השיטות השונות ועל שיטת שמן טוב הייחודית לניקוי הגוף מרעלים .
- הקפדה על שתייה מספקת, השתייה של מים ותה צמחים, מנקה את הגוף מרעלים, המחלישים את המערכת החיסונית.
- הקפדה על פעילות גופנית תורמת לחיזוק מערכת החיסון ומשפרת את זרימת הדם. הליכה, ריצה, או כל פעילות אירובית אחרת.

למניעת הדבקה ולטיהור האוויר מחיידקים:
- איוורור של הבית/מקומות לימוד מומלץ גם ביום קר לאוורר ואפילו לכמה דקות, בכדי לאפשר חלופה של אוויר. משב רוח קריר לא יגרום לנו או לילדינו לחלות, אך ילד משתעל ומתעטש באותו החדר - דווקא כן
- שימוש בשמנים אתריים מומלץ ביותר לשימוש בכיתות הלימוד, בגני ילדים, בחדרי ילדים משותפים ובזמן שהייה משותפת עם בני הבית או כל חברה אחרת.

אופן השימוש היעיל: טפטוף של מספר טיפות מתערובת שמנים טהורה, המכילה שמן אקליפטוס, אקליפטוס לימוני, גרניום, עץ התה ועוד, מהולים במים, בתוך מכשיר אדים או מבער שמנים בחדר, תטהר את חלל האוויר ובכך תצטמצם אפשרות ההדבקה. בזמן שהייה במקומות סגורים, כקופות חולים וחדרי מיון, מומלץ להחזיק בהישג יד בקבוקון תערובת שמנים מטהרת. במשך השהייה: לטפטף מדי פעם מספר טיפות על גב היד ולהריח או למרוח מעט שמן קרוב לנחיריים. במקרים מסויימים אפשר גם להתיז מספר טיפות בחלל האוויר הקרוב.

לטיפול ותמיכה בימי מחלה:

- להורדת חום באופן טבעי היא מהירה, אפקטיבית ואינה מחלישה את מערכת החיסון.שיטות ידועות ומוכחות הם:
שימוש בחומץ טבעי או חומץ תפוחים: השימוש: יש לצקת בקערה כמות שווה של מים וחומץ: לטבול זוג גרביים בקערה, לסחוט מעט ולגרוב לחולה. על הגרביים האלה לגרוב זוג נוסף של גרביים יבשות. לחילופין, ניתן להשכיב את החולה על מגבת גדולה ולשפשף את תערובת החומץ בתנועות זריזות, על כל חלקי הגוף, כאשר בכל פעם מסירים את הבגד וחושפים חלק אחד של הגוף. ניתן להתעכב בכפות הרגליים ולעסות היטב. אפשרות נוספת היא הנחת רטייה קרה על המצח.
עיסוי אגודלים: לעסות את אגודלי החולה, באמצע, בתנועות סיבוביות, לפחות 5 דקות.
רטייה של שמנים אתריים: מערבבים 2 טיפות של שמן לבנדר 2 טיפות שמן עץ התה ½ ליטר מים ומניחים רטייה קר על המצח.
אכילה ושתייה מומלצת תזונה קלה לעיכול בלבד - כוח הריפוי של מרק העוף הביתי כבר הוכח מדעית! תה צמחים כשתייה חמה: בתוספת קינמון וזנגוויל.
שימוש בתערובת שמנים "קל חורף" למריחה והרחה: בפעולת המריחה, אנו עוקפים את מערכת העיכול ודרך נקבוביות העור נספגים השמנים ישירות לדם ומשם מגיעים למערכת העצבים. בפעולת ההרחה, אפקט הריח פועל מיידית, להרחבת הסימפונות והרגעת הנשימה ומערכת הנשימה. ההשפעה היא מיידית ב-2 הפעולות, לכן טיפול בשמנים משמש גם כטיפול המושלם לתינוקות וילדים!
שימוש יעיל בצמחי מרפא, שמנים אתריים ומינרלים כיום, ידועה ומוכחת מדעית יכולתם של צמחי מרפא, כפקעות ורדים,אכיניצאה, אסטרגלוס, פרופוליס, בתוספת שמנים אתריים כשמן עץ התה, לבנדר, אקליפטוס וכו', הן לחיזוקה של מערכת החיסון והן בטיפול והקלה בתסמינים רבים של מחלות החורף. כיום השוק מוצף בתוספים שונים, וחשוב מאוד! לשימוש יעיל לצרוך אך ורק תוספים איכותיים, המכילים אחוז גבוה של חומר פעיל בלבד. כמובן יש צורך הקפיד על הוראות השימוש.

למה שמן? יתרונות השימוש בשמנים אתריים ארומאטיים למניעה, טיפול והקלה בתסמינים של מחלות החורף בפעולת המריחה והרחה יש יתרון בולט לעומת השימוש בבליעת תרופות ותוספים.
בפעולת הבליעה ,לרוב, ספיגת הרכיבים אינה מקסימלית ודורשת זמן רב בשל מעבר הרכיבים דרך מצה קיבה ומיצי העיכול החריפים וכמו גם בעיות ספיגה המאפיינות רבים מהצורכים מזונות מעובדים מכל סוג. בטיפול במחלות החורף לרוב - זמן הינו קריטי !
בפעולת המריחה, אנו עוקפים את מערכת העיכול ודרך נקבוביות העור, נספגים לדם, ומשם למערכת העצבים,כל הרכיבים הנחוצים.
בפעולת ההרחה השימוש באפקט הריח פועל מיידית להרחבת הסמפונות והרגעת הנשימה ומערכת הנשימה.
ההשפעה היא מיידית גם בפעולת המריחה וגם בפעולת ההרחה.
שימוש נכון בשמנים עם הופעת התסמינים הראשונים,שהם בדרך כלל שיעול,ליחה וחרחור תימנע ו/או תפחית התפתחות מחלות חורף וכפועל יוצא- ימנעו ימי מחלה, סבל פיזי ואף אובדן ימי עבודה.
הטיפול בשמנים הינו הטיפול המושלם לתינוקות וילדים! ללא בליעה וללא הפרעה ותחושת אי נוחות.

בדרך הטבעית:
קראו עוד שיטות באינדקס מחלות החורף ועוד אינפורמציה הדרושה כדי לעבור את החורך בדרך הקלה ב"מדריך החורף השלם של "שמן טוב רפואה טבעית".
להורדת המדריך המלא לחורף חינם - לחצו כאן

אודות המחברים:
שמעון וגילה הלאג, מטפלים בתחומים רבים ומגוונים ברפואה הטבעית. מנהלים את "שמן טוב רפואה טבעית" ומעניקים אבחון,פתרונות וטיפולים למגוון בעיות ומצבים. כמו כן, מייצרים ומשווקים מוצרי מרפא ייחודים וקוסמטיקה טבעית

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה